Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Voimansiirto

    Vauhtipyörä, Racer-kytkin ja urheilukytkin

    Vauhtipyörässä ja kytkimessä on mm. toiminto, jossa moottorin teho on siirrettävä kampiakselilta/vauhtipyörältä kytkinlevylle, joka on yhteys vaihteistoon korkean vaihteen akselin kautta. Vauhtipyörään on asennettu "hampainen" käynnistysrengas, johon käynnistysmoottori kytkeytyy käynnistysmoottorin aktivoituessa. Vauhtipyörä myös haihduttaa tietyn määrän lämpöä kytkeytymisen ja irrotuksen välillä. Jos esimerkiksi ajat, niin paljon lämpöä on haihdutettava. Mitä raskaampi vauhtipyörä sinulla on, sitä vakaampi on moottorin joutokäynti ja sitä helpompi on käynnistys. Mutta jos saat kevyen vauhtipyörän asennettuna moottoriin, voi auton käynnistäminen olla vaikeampaa, koska moottoria ei ole pyörimässä. Saat kuitenkin enemmän halukkuutta kierroksille ja lisää tehoa, koska moottorin ei tarvitse vetää vauhtipyörää nopeuteen.

    Kytkinlevy on se, joka on kytketty vaihteistoon korkean vaihteen akselin kautta. Se on juuttunut vauhtipyörän ja paininjalan väliin. Paininjalka aktivoituu kytkinpolkimella, kun se aktivoituu, se vapauttaa painetta ja jättää tilaa kytkinlevylle, ettei se seuraa vauhtipyörää ja paininjalkaa. - Tällä poiskytkennällä pysyt paikallaan tai voit vaihtaa vaihdetta.

    Urheilu-/kilpa-kytkinlevy voidaan pinnoittaa orgaanisella materiaalilla, sekoittaa sintrattua metallia tai puhdasta sintrattua metallia. Puhdas sintrattu metalli tarkoittaa, että saat kovan liitännän (ON/OFF). Mutta voi pitää enemmän voimaa.

    Järjestelmän läpi kulkeva teho on sekoitus kytkinlevyn halkaisijasta, paininjalan paineesta ja pinnoitteen tyypistä.

    Se, mikä aiheuttaa kytkimen luistamisen, on moottorista tuleva vääntömomentti. Vääntömomentti kertoo kuinka paljon moottori pyörii/painaa. Alkuperäisen kytkimen kestävyydessä on eroa, jotkut kestävät hyvin vähän, toiset paljon tehonlisäystä. Kysy täältä muilta, jotka ovat virittäneet tietyntyyppistä moottoriasi.

    Monilevykytkentä on myös vaihtoehto, mutta ne ovat erittäin kalliita. Ne ovat usein noin 10 000+ DKK

    Alta löydät joitain myymistämme kytkimistä. Meiltä saat kilpakytkimet lähes kaikkiin automerkkeihin ja -malleihin. Saat varmasti laadukkaimman kytkimen ostaessasi Qualitec.dk:stä. Usein voit valita sintermetal-kytkimen tai sintermetalia sisältävän orgaanisen kytkimen välillä. Tehokkain kilpakytkin on sintermetal-kytkin, mutta se vaatii myös "kova" tietää etkä voi yhdistää "pehmeästi". On orgaaninen kytkentä hellävaraisempi. Jos et löydä mallillesi mallia, voit aina ottaa meihin yhteyttä, niin autamme löytämään sen sinulle.

    Lajitella jonkun mukaan

    Pyörän nastat M12*1,25 - 80mm

    1.00134.05-M14x125
    Kokonaispituus 80mm.
    Lähettäjä: €3,02 sis. verot

    Pyörän nastat M12*1,25 - 80mm

    1.00134.06-M14x150
    Kokonaispituus 80mm.
    Lähettäjä: €3,02 sis. verot

    Wilwood GS Remote Master Cylinder - 0.5" Bore

    1.00214.09011
    €131,39 sis. verot

    Wilwood Residual Pressure Valve - New Style w/ Fittings - 2# / Blue

    260-13783
    Fortryksventil på 2 psi til brug på skivebremser for at elimenere pedal vandring.
    €42,90 sis. verot
    Filters Close