Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    2.0 TFSI viritysopas

    Opas 2.0 TFSI-viritykseen

    Jos sinulla on 2.0 TFSI-moottorilla varustettu auto, voit alkaa iloitsemaan. Jos haluat virittää sen almua pidemmälle. sirun viritys, on todella hyvät mahdollisuudet saada enemmän tehoa. Olemme tehneet oppaan, jotta tiedät, mitä sinun tulee käyttää ja miten saat suurimman vaikutuksen pienimmällä rahalla. Voit saavuttaa suuren tehonlisäyksen muutamilla melko yksinkertaisilla toimenpiteillä.

    Näin voimme parhaiten auttaa sinua!

    - Monet ihmiset haluavat tietää, onko heillä kaikki tarvittavat osat uuden turbon asentamiseen autoonsa. Jos olet epävarma, voit tehdä seuraavaa:
    - Luo kirjautumistunnus verkkosivustolle - Joten olet asetettu asiakkaaksi
    - Kaikki tuotteet, joita aiot käyttää tai joista olet epävarma, ovat ostoskorissa.
    - Lähetä minulle sähköpostia - Näen ostoskorissa olevat osat ja lisään osia, jos jotain puuttuu.

    Vaiheittainen opas siitä, mitä tarvitset poikittaismoottorilla varustetulle EA113:lle

    Bosch MED9 ECU, joka on TFSI-moottorin moottorin ohjausyksikkö, on periaatteessa rakennettu samalle rakenteelle kuin ME7 ECU, joka on vanhemmissa 1.8T-moottoreissa. Suuri ero on, että TFSI toimii suoraruiskutuksella (GDI), jossa bensiini ruiskutetaan suoraan sylinteriin 110 baarin paineella. Vanhemmassa 1.8T-moottorissa suuttimet sijaitsevat ennen venttiileitä (jakotukissa), joten ilma ja bensiini sekoittuvat ennen kuin se tulee sylinteriin. Suoraruiskutuksen etuna on, että sytytyskatkoksen mahdollisuus on pienempi ja päästöt (saaste) pienemmät. Siten korkeammat puristussuhteet ja korkeammat palamislämpötilat voidaan sallia. Tämä tekee TFSI-moottorista yhden maailman parhaista moottoreista viritettyyn katuautoon.
    Ensimmäinen TFSI-moottori käytettiin Audi A3:ssa vuodesta 2003 ja Golf R:stä.

    TFSI-moottori on rakennettu kahdella eri turboahtimella, K03, jonka maksimiteho on 300 hv. sekä K04, jota voidaan käyttää jopa 400 hv.

    VW, Audi, Skoda ja Seat rakennetaan periaatteessa samoihin komponentteihin teholla 180-270 hv.

    AXX = K03 turbo Audi A3, VW Golf 2003-04

    BWA = K03 turbo Audi, Seat, Skoda, VW 2004+

    BID = K04 turbo VW ED30 & Pirelli Edition Golf GTI

    BWJ = K04 turbo Seat Leon Cupra, K1 ja Cupra R

    BHZ = k04 turbo varhainen Audi S3

    CDL = k04 vaihtelee Audi S3:sta, Golf R:stä ja Golf ED35:stä löytyviä HP-versioita

    (Nokka-akselit, männät, kiertokanget ja suuttimet eroavat eri moottorikoodeista)

    TFSi K03 turboasetus, AXX BWA -moottori voidaan virittää seuraaviin:

    • Vaihe 1 mukautettu uudelleenkartoitus 230-250 hv 290-310 lbft
    • Vaihe 1+ mukautettu uudelleenkartoitus 255-260 hv 335-350 lbft
    • Vaihe 2 mukautettu uudelleenkartoitus 265-275 hv 315-330 lbft
    • Vaihe 2+ mukautettu uudelleenkartoitus 275–290 hv 355–360 lbft
    • Vaihe 3 mukautettu uudelleenkartoitus 330-350 hv 350-370 lbft

    Laitteistopäivitykset eri ECU-virityksiin

    1. Vaihe 1 = Voidaan käyttää kaikkiin laitteiston muutoksiin, kunhan polttoainepumppu ja katalysaattori ovat alkuperäisiä.
    2. Vaihe 1+ = 3" syöksyputki, päivitetty ilmansuodatin
    3. Vaihe 2 = IC – Imuotto – 3" syöksyputki täydellisellä suoritusteholla
    4. Vaihe 2+ = Polttoainepumppu – IC – Imu – 3" syöksyputki täydellisellä suorituskyvyllä.
    5. Vaihe 3 = Stage2+ -päivitysosat sekä K04-turbo- ja S3-suuttimet sekä RS4-paineventtiili (079 130 757)
    6. Vaihe 4 = Päivitetyillä kiertokangoilla moottori kestää enemmän tehoa.

    TFSi K04 turboasetus, BYD BWJ BHZ CDL -moottori voidaan virittää seuraaviin:

    • Vaihe 1 mukautettu uudelleenkartoitus 285-305 hv 290-320 lbft
    • Vaihe 1+ mukautettu uudelleenkartoitus 310-325 hv 340-360 lbft
    • Vaihe 2 mukautettu uudelleenkartoitus 315-330 hv 320-335 lbft
    • Vaihe 2+ mukautettu uudelleenkartoitus 355-370 hv 365-385 lbft
    • Vaihe 3 mukautettu uudelleenkartoitus 385-425 hv 390-400 lbft

    Laitteistopäivitykset eri ECU-virityksiin

    1. Vaihe 1 = Voidaan käyttää kaikkiin laitteiston muutoksiin, kunhan polttoainepumppu ja katalysaattori ovat alkuperäisiä.
    2. Vaihe 1+ = 3" syöksyputki, päivitä polttoainepumppu, ilmansuodatin
    3. Vaihe 2 = IC – Imuotto – 3" syöksyputki täydellisellä suoritusteholla
    4. Vaihe 2+ = Polttoainepumppu – IC – Imu – 3" syöksyputki täydellisellä suorituskykysarjalla RS4 paineventtiili.
    5. Vaihe 3 = Stage2+ päivitysosat sekä K04-turbo- ja S3-suuttimet ja RS4-paineventtiili sekä 155barin paineventtiili ja vesi/metanoli-injektio.

    Osat, jotka voivat olla viallisia ja jotka eivät anna niin hyviä tuloksia ja menettävät tehonsa.

    Turboahtimen puhallusventtiili voi olla viallinen, kun ne puhaltavat ylipaineen takaisin turboahtimeen ja moottori menettää tehonsa. Paras venttiili, jonka voit asentaa ja pitää suurimmalla ahtopaineella, on 06F145710G.

    06F145710G - Vahva poistoventtiili TFSI:lle

    PCV:ssä (kampikammion tuuletus) on yksisuuntainen venttiili, joka huononee, uusin ja tehokkain on 06F129101R, mutta suosittelemme Catch-tankin asentamista, jotta öljyhöyryt eivät pääse enää moottoriin.

    Kovalla kuormituksella 5w30 moottoriöljy ohenee, moottori voi alkaa käyttää öljyä kuumentuessaan ja paineen alaisena, joten voit edullisesti vaihtaa 5w40 moottoriöljyyn.

    Maksimaalisen vaikutuksen saavuttamiseksi vierintäkentässä on käytettävä V-tehoa, oktaaniluku 99!

    Cupra turboahtimen asennus

    Cupran turboahtimella, joka on std. on 241 hv. voit saavuttaa jopa 350+ hv. se on jopa ilman moottorin sisälmysten poistamista. Toimitamme myös koneistetulla BOV-laipalla, jotta voit käyttää alkuperäistä poistoventtiiliä ilman, että sinun tarvitsee vetää ylimääräistä letkua, kuten Cupra-mallissa. Turboahdin sopii suoraan useimpiin TFSI-moottoreihin ja on siksi yksinkertainen toimenpide. Voimme myös toimittaa PowerSpiritiltä päivitettyjä turboahtimia, jotka voivat tuottaa jopa 450 hv.

    Katso Cupra K04 TFSI turbo täältä - Alkuperäinen turbo, joka voi tuottaa jopa 350 hv.

    Powerspirit Cupra -päivitys 450hv. - Superpäivitys turbo suuremmalla kompressoripyörällä

    Huomaa, että "puhallusventtiili" on asennettu moottoritilan etuosaan eikä itse turboon, kun kyseessä on K04-turbo. Voit mahdollisesti käytä silikonista T-kappaletta venttiilin asentamiseen.

     


    Pakoputki ja 3" TFSI syöksyputki

    Voit asentaa syöksyputken riippumatta siitä, oletko asentanut uuden ja suuremman K04-turboahtimen vai et. Saat varmasti hevosvoimia irti asentamalla ruostumatonta syöksyputkea. Olemme tehneet mahdolliseksi tilata TFSI syöksyputken sekä kilpakatalyytillä että ilman, ts. jos et halua ajaa katalysaattorilla, voit tilata sen ilman. Jos haluat käyttää todella hyvää kilpakissaa, voimme sovittaa sen sinulle ennen kuin saat syöksyputken, joten sovittaminen on sinulle erittäin helppoa. On myös tärkeää hankkia uusi urheilupakoputki, jossa on virtausastiat ja suurempi putkimitta. Voimme lämpimästi suositella Simons-pakoputkea, joka on ruostumatonta ja uskomattoman hyvälaatuista ja antaa todella mukavan äänen.

    Katso 2.0 TFSI syöksyputki - Tässä on halpa, laadukas ratkaisu poikittaismoottoriin, jota myymme paljon

    Downpipe - Täältä löydät kaikki VAG:n syöksyputket

    Uusi malli TFSI / FSI - Etuputki VW Golf 7 GTI / SEAT LEON CUPRA 5F / Skoda Octavia RS 5E / SKODA SUPERB 4x4 2.0 TSI

    Simons Catback pakojärjestelmä - Simonsin TFSI:n pakoputki korkealaatuisina - Mutta oikeaan hintaan


    Välijäähdytin 2.0T TFSI autoille

    On erittäin tärkeää jäähdyttää moottoriin tuleva ilma auton virityksen jälkeen, se voi olla jopa etu, vaikka kyseessä olisi täysin alkuperäinen auto. Välijäähdyttimen asentamiseksi TFSI-moottoriisi on useita vaihtoehtoja, jotka näet alta. Vaikka valitsetkin suuren mallin välijäähdyttimen, se ei istu niin, että se näkyy kenellekään poliisi, joten voit helposti saavuttaa erinomaisen jäähdytyksen kiinnittämättä tarpeetonta huomiota.

    Suuri välijäähdytin TFSI:lle

    Kaksinkertainen välijäähdytinsarja - TFSI

    OEM S3 välijäähdytin


    Suorituskyvyn imu urheiluilmansuodattimella

    Hanki lisää hv. ulos FSI-moottoristasi eri imulla. On olemassa erilaisia autotyyppejä, joita varten sinun täytyy virittää. Mutta alta löydät imuputken, jota voidaan käyttää useimpiin ihmisiin hieman mukautumalla. Se on 2,75" imuputki, joka kukoistaa helposti jopa 400 hv:n tehoon asti. Jos haluat mittatilaustyönä tehdyn imuputken 100 % optimaalista virtausta varten, voimme valmistaa myös sellaisen, jossa on ruostumaton putki - Antaa superkivan lopputuloksen.

    TFSI imu / imuputki

    K&N yleisilmansuodatin

    Pienennys imuputken ja turbon välillä


    TFSI FSI TSI - Puhallusventtiili

    Jos haluat hieman enemmän ääntä Audista, Skodasta, Seatista tai VW:stä, saat hieman enemmän ääntä ulos moottorista yksinkertaisella puhallusventtiilin/laipan asennuksella. Se on erittäin hyvälaatuinen halpa ratkaisu. Laippa asetetaan yksinkertaisesti alkuperäisen puhallusventtiilin ja laipan väliin niin, että se ilmaantuu ulkoilmaan. Mukana pultit kiinnitystä varten. Muista valita autoosi sopiva laippa. Suosittelemme katsomaan alkuperäistä venttiiliä ja arvioimaan, sopiiko laippa.

    TFSI FSI TSI -poistoventtiili - Antaa upean äänen ja helpon asennuksen

    Kellot autoon - Kaikki kellot ahtopainetta ja lämpötilaa varten

    Adapteri latauspaineelle - Mittarissa oleva latauspaineilmaisimen lähtö

     

    Suurivirtauslaippa ilman melunvaimennusta

    Tällä laipalla saat suuremman virtauksen ulos turboahtimesta. Tässä laipassa ei ole "melua vaimentavaa" osaa.

    Korkean virtauksen laippa - Ilman melunvaimennusta

    Korkeapaineinen polttoainepumppu TFSI:lle

    Kovaa viritystä varten korkeapainepumppu on päivitettävä. Sieltä voit ostaa siihen päivityssarjan, jossa vaihdat sen sisäosia.

    TFSI polttoainepumpun päivityssarja


    Audi S3:n bensiinisuuttimet

    Kun moottori saa vähän enemmän ilmaa, se tarvitsee myös vähän enemmän bensaa. Voit käyttää alkuperäisiä Audi S3 -suuttimia, jotka voivat tuottaa jopa n. 500 hv. päivitetyllä bensapumpulla.

    Katso Audi S3 bensiinisuuttimet


    Kiinnityspurkin kiinnitys

    Catch-tankin asentaminen voi olla edullista, jotta kampikammiosta tulevat höyryt eivät pääse imuaukkoon ja laske siellä oktaanilukua.

    TFSI lukitus cut off - Tällä laipalla voit sulkea PCV:n

    Katso YTE Catch Can

    TFSI Catch tank - Todella hieno malli liittimillä, letkuilla jne.

    TFSI Chiptuning

    Kun olet asentanut osat tai osan osista, on välttämätöntä saada auton siru viritettyä - Toisin sanoen, säädä moottorin hallinta tekemiesi muutosten mukaan. Jos et ole asentanut joitain osia ja haluat yksinkertaisesti optimoida std.

     

    TFSI moottorilohko

    Yleisin moottorinumero 06F. Useimmat 2.0T-lohkot ovat vaihdettavissa. Lohkojen, kuten termostaattikoteloiden, välillä voi kuitenkin olla pieniä eroja. Nyrkkisääntönä on, että paras tapa varmistaa ongelmaton rakentaminen on aloittaa samalla lohkokoodilla, jolla autosi alun perin toimitettiin. Jopa 350 hv. on Std. Kantapultit ja yläpultit kunnossa - Yli 350 hv. ARP on suositeltavaa. Huomaa kuitenkin, että OEM-pultit ovat vahvoja pultteja ja ne on vaihdettava, jos olet irrottanut moottorin.

    Kuten useimmissa VAG-moottoreissa, siinä on 5 päälaakerikannetta ja 2 pulttia. Keskilaakeri pitää myös kampiakselin keskellä (Trust aluslevyt).

    TFSI :n päälaakerit - ACL-kammen kilpalaakerit - Kestää paremmin kammen kiertymiä

    ARP-kantapultit - Kantapultit TFSI-moottorille.

    ARP-päätappi TFSI - ARP-pultit päälaakereille

    Etäpesuri TFSI - Luotettavat aluslevyt

    Moottorin osien varaosa TFSI - Moottorin kunnostukseen, joka ei vaadi paljon viritystä

     

    Kaikkien 2,0T FSI-kampien iskunpituus on 92,8 mm ja ne ovat kaikki taottu.

    Kampiakselissa liipaisupyörä, jota käytetään kampiakselin asentotunnistimeen moottorin kierroksille. On erittäin tärkeää, että liipaisinpyörä ei ole taipunut, koska tämä vaikuttaa kammen signaalin havaitsemiseen. Jos liipaisinpyörä poistetaan jostain syystä, se on vaihdettava (kertakäyttöinen). Pultit, jotka kiinnittävät laukaisupyörän kampiakseliin, ovat myös kertakäyttöisiä. TFSI-moottorissa on sama heikko kohta kuin vanhassa 1.8T-moottorissa, alempi jakohihnapyörä voi irrota, joten suosittelemme vaihtamista ARP-pultteihin.
    Useimmat 2.0T FSI kampiakselit ovat vaihdettavissa paitsi B7 Audi A4 Quattro automaattivaihteistolla.

    ARP-pultit hihnapyörille - ARP toimittaa vahvat pultit moniin moottorityyppeihin.

     

    Kaikki 2.0t FSI kiertokanget ovat 144mm. keskeltä keskustaan ja ison pään reikä on 24,9 mm. Laakerin leveys on tärkeä, koska ketjukäyttöiset moottorit (GEN 2/3) ovat pienempiä. Poikkitangon halkaisija vaihtelee eri moottorikoodien välillä 20mm-23mm. Tyypillisin on 20 mm.

    350+ hv
    Jos aiot tehdä moottorin, jonka teho on 350 hv tai enemmän, suosittelemme kiertokankien vaihtoa vähintään. Voit usein säilyttää alkuperäiset männät, jos sylinterinkansi ja männät ovat hyvässä kunnossa. Moottori on ajettu monta kilometriä. sylinteri on saattanut muuttua soikeaksi ja on suositeltavaa asentaa uudet, ylisuuret männät poraamalla sylinteri. Alkuperäiset kiertokanget yleensä taipuvat, koska ne on tehty liian ohuiksi varastossa ja koska ne eivät ole todella hyvästä teräksestä, kuten alla olevat.

    1.8T moottorin kiertokankoja ja kiertokankoja voidaan käyttää (tulee käyttää yhdessä, laakerit ja kiertokanget)

    Kiertokangot TSI, FSI, TFSI - Laadukkaat kiertokanget edulliseen hintaan

    K1 Kiertokangot - K1 merkkituote

    Kiertokangen laakerit TFSI - ACL kiertokangen laakerit TFSI:lle

     

    Useimmat 2.0T FSI-männät ovat taottuja, mutta eivät silti ole yhtä kestäviä kuin jälkimarkkinoiden taotut männät - esim. JE & Wiseco postimerkkejä

    Std. sylinterin halkaisija on 82,5 mm. - Tyypillinen puristussuhde vaihtelee 9,5:1:stä yli 10,0:aan riippuen moottorin koodista.

    Olemme työskennelleet paljon VAG-moottoreiden kanssa ja voimme siksi auttaa sinua valitsemiesi mäntien kanssa ja täyttämään muutoksen vaatimukset. Voit saada esimerkiksi:

    Männät halutun reiän mukaan, puristussuhde.

    Keraaminen pinnoite männän pinnalla - Lämpö hylätään männästä ja jää palamaan.

    Mäntien sivuilla kitkaa estävä pinnoite. Tarjoaa männille lisäikää.

    Päivitetty poikkipalkki - Saatavana kevyenä tai paksuna turbomoottorille.

    Sivusuuntainen kaasuportti - Varmista ylivoimainen männänrenkaan tiivistys lisäämällä kaasun painetta männänrenkaiden takana. Suositellaan vain kilpa-moottoreille, koska kaasuportit voivat tukkeutua nopeasti. Liukuu myös ylimääräisesti männänrenkaissa.

    Taotut männät - Jos et löydä moottorillesi sopivia, olet erittäin tervetullut kirjoittamaan meille.

     

    Kilpamoottorisarja

    Koska joissakin TFSI-moottoreissa voi olla ongelmia öljynkulutuksen kanssa, tarvitaan usein uusia mäntiä. Voimme tietysti auttaa tässä, jos katsot yllä olevaa linkkiä. Mutta olemme tehneet myös Race-moottorisarjan, josta saa esimerkiksi uudet männät, laakerit ja H-profiilin kiertokanget - Sitten moottori on valmis lisää hv. jos haluat.

    Kilpamoottorisarja - Etsi sarja moottorillesi

     

    Jäähdyttimen letkut sinisenä

    Jos haluat hieman lisäväriä moottoritilaan, meillä on jäähdyttimen letkusarja sininen.

    Jäähdyttimen letkusarja sininen