Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    BMW tuning - opas BMW M50 -moottorin viritykseen

    BMW tuning - Opas BMW M50/M52 -moottorin virittämiseen

    Alta löydät oppaan BMW M50-, M52- ja M54-moottorien virittämiseen. Se on opas, jossa käyt läpi mitä viritysosia sinun tulee käyttää ja mitkä pudotusryhmät sinun tulee olla tietoisia. Olet kuitenkin aina tervetullut ottamaan meihin yhteyttä, jos on jotain korjattavaa tai lisättävää.

    Katso, mitä osia meillä on BMW:n viritykseen.

     

    Onko sinulla kaikki oikeat osat turboosi?

    Monet ihmiset haluavat tietää, onko heillä kaikki tarvittavat osat uuden turbon asentamiseen autoonsa. Jos olet epävarma, voit tehdä seuraavaa:

    Tee kirjautuminen verkkosivustolle - Joten olet asetettu asiakkaaksi

    Kaikki tuotteet, joita aiot käyttää tai joista olet epävarma, ovat ostoskorissa.

    Lähetä minulle sähköposti , jossa on kysymyksiä sähköpostista, jolla olet luonut - Sitten voin nähdä osat, joista sinulla on kysyttävää, tai nähdä, puuttuuko jotain, sekä lisätä osia, jos minusta puuttuu jotain.

     

    Päätä kuinka monta hv. haluat ennen virityksen aloittamista

    On aina hyvä idea päättää kuinka monta hevosvoimaa haluat ennen kuin aloitat auton uusimisen. Haluatko esim. 250 vai 350 hv. ? - Kahden tehosteen ja tarvitsemiesi osien välillä voi olla suuri hintaero.

    M52- ja M54-moottorien kohdalla on erityisen tärkeää päättää ennen käynnistystä, koska ne eivät ole yhtä kestäviä kuin esimerkiksi M50-moottori. Suosittelen maksimitehoa 350 hv. M54/M52-moottorissa, koska se on alumiinilohko - Tässä on vahvistettu Athena-kannen tiiviste ja ARP-pultit min. 2,5 litran moottori. On kuitenkin sanottava, että muut ovat saavuttaneet tehon jopa 450 hv. männillä ja kiertokangeilla saatat myös olla onnekas samaan tulokseen, mutta valitettavasti emme voi suositella sitä, jos on olemassa lohkon halkeamisvaara. Huomaa, että M54:ssä öljypumpun pultti on löysällä, kiinnitä se hitsauskoneella tai pistele. M52/M54 lohkon kierre ei kestä useampaa kiristystä, kierre repeytyy kappaleiksi, joten on käytettävä tukipultteja esim. ARP:sta. M52/M54 kampiakseli on hyvä ja sitä voidaan käyttää myös M50-moottorissa erittäin suuren tehon saavuttamiseksi.

    Alla näet imusarjan M52:ssa vasemmalla ja M50:llä oikealla. M50-imussa on paljon enemmän virtausta, jonka voit helposti siirtää M52-moottoriisi. Voit myös nähdä virtaustestin.
    ..............M50........M52
    syli 1.....284cfm.....188cfm
    syli 2.....276cfm.....191cfm
    syli 3.....288cfm.....201cfm
    syli 4.....288cfm.....195cfm
    syli 5.....276cfm.....194cfm
    syl. 6.....284cfm.....191cfm

    Olemme valmistaneet imusarjan erityisesti BMW M50 -moottorille. Se on valmistettu erittäin hyvällä virtauksella syöttökammion sisällä olevilla suppiloilla.

    BMW imusarja - Suuri virtaus

    Vahvistetulla kannen tiivisteellä ja pulteilla varustettu M50-moottori kestää 1,1 baarin latauspaineen ilman ongelmia, eli noin 420 hv. M50-lohko on erittäin hyvä ja vakaa valinta, sillä sen teho on yli 1000 hv. sellaisella lohkolla. Lohko on valurautaa.

    Virityksen valinta - Kompressorisarja tai turbosarja

    Voit valita kompressorisarjan tai turbosarjan välillä, ja on uskomaton määrä mielipiteitä siitä, mikä on paras, ja tässä on mielipiteemme. Kompressorisarja voi olla erittäin hyvä valinta, jos et halua paljon hevosvoimaa, ne on yleensä helpompi asentaa. Kompressori toimii hihnalla ja vaatii tietysti hevosvoimaa. Tällöin etuna voi olla se, että latauspaine laskee vielä kierroksilla. Mutta jos haluat jotain, joka on helppo asentaa ja poistaa, se on todella hyvä valinta.
    Turbosarja voi olla hieman laajempi asentaa, joka on tehtävä/asennettava, esim.: turbon jakotukki, turbo, syöksyputki, öljynsyöttö ja paluu turboon, putket ja putkistot jne. Turbo kuitenkin saa virtaa pakokaasujen ja siitä tulevan lämmön vaikutuksesta, joten vaikutus on sama latauspaine kuin kompressorilla hieman korkeampi.
    Tarvitsetko paljon hv? pitäisikö sinun valita turbosarja ja kohtalainen hv. joka on helppo ja halpa asentaa, sen on oltava kompressorisarja.



    Alla tarkastellaan lähemmin viritystä turbolla:

    Turbon jakotukin valinta

    Voit valita useista eri kokoonpanoista, sillä meillä on halpoja valurautaisia turbojakoputkia, joissa turbo sijaitsee jakoputken alla moottoritilan takana - Se on hieno jakoputkisto, jota on käytetty lukemattomissa projekteissa. Öljynpaluupumpun käyttö turboahtimeen voi olla eduksi, koska se istuu hyvin matalalla eikä siksi pääse turbosta niin helposti eroon öljystä. Jos haluat tehdä lisää hv. ja haluat turbo-jakotukin, jolla on erittäin hyvä virtaus, voit valita yläkiinnitettävän jakotukin, siinä on T4-liitäntä turboon ja siksi on käytettävä suurta turboahdinta. Kun asennat jakotukin, suosittelemme vahvasti, että teet kannattimen laipan väliin turbon ja moottorin päälle niin, että se jäykistää ja vahvistaa jakotukkia, jotta vältytään tärinältä ja siten jakotukin halkeamiselta. Uutta turbon jakotukkia asennettaessa suosittelemme myös uusien tukipulttien ja -mutterien asentamista, jotta jakotukki ja turbo eivät "ravistele" irti ajettaessa tai kilpaillessa.
    Valmistamme myös mittatilaustyönä turbojakotukia - Hinta alkaen 6000 DKK ja ylöspäin.

    Topmount turbo jakotukki - M50 - Topmount jakotukki on erittäin hyvä valinta. Sopii hyvin GT35 turbon kanssa.

    Valurautainen turbo-jakotukki - Voi olla hieman vaikea asentaa, koska tilaa ei ole niin paljon.

    Öljyn paluupumppu - On käytettävä valurautaista jakotukkia.

    Tukipultit ja kuparimutterit pakoputkille ja pakosarjalle

    Turboahdin - Valitse turbo liian isoksi!

    Yleensä monet suosittelevat, että lasket ja katsot vuokaavioita päättääksesi, mitä turboa käytetään. Mutta ongelma on, että 99% kaikista tapauksista haluat lisää hv. kun olet saavuttanut ensimmäisen tavoitteesi. Silloin voi olla hieman ärsyttävää seisoa liian pienellä turbolla. Jos ajat esimerkiksi, haluat myös, että moottorissa on paljon kierroksia ja tehoa korkeilla kierroksilla, koska siellä se tuottaa eniten savua. Haluatko esim. 350 hv. Suosittelen ehdottomasti T3/T4 turboa - Se voi tuottaa 400 hv. ja sitten sinulla on mahdollisuus nostaa sitä hieman, kun 350 hv ei enää riitä. Jotta lämpö pysyy poissa moottoritilasta, on suositeltavaa laittaa turboahtimeen turbon korkki. Se pitää lämmön turbon sisällä, mikä myös mahdollistaa nopeamman kelauksen turboahtimessa. Jos ostat meiltä turbon, meillä on täydellinen hallinta siihen, mitä liittimiä ja öljyletkuja tarvitset, opastamme sinua tämän hankinnassa.

    T3/T4 turbo 400 hv. Tämä turbo on todella hyvä 400 hv asti. Siinä on sisäinen jäteluukku

    GT35 turbo n. 500 hv. - Sopii erittäin hyvin 2,5 litran moottoriin, jonka täytyy tuottaa vaikutusta

    T70 T3-laipalla jopa 650 hv. - Iso turboahdin käytössä, 402 metriä jne.

    Turbohuppu - Turboahtimen kuuman puolen turbovaippa.

    Öljyn sisääntulo - Sarja tuloletkulla

    Öljyn paluu - Sarja yläkiinnitykseen

    Vesiliitäntä - Sarja vesiletkujen asennusta varten turboahtimen jäähdytystä varten

    AN-liittimet - Tee öljy- ja vesijärjestelmän liitäntä turboahtimeen itse

     

    Bensiinijärjestelmän rakenne - bensasuuttimet ja bensapumppu

    On tärkeää rakentaa bensiinijärjestelmä, joka pystyy toimittamaan runsaasti bensiiniä, ei saa rakentaa järjestelmää, joka pystyy toimittamaan vain esim. 105 % tarvitsemastasi polttoainemäärästä, silloin ei ole paljon, minkä pitäisi mennä hieman kulumaan ja huonoon ennen sitä ei voi sisällyttää. Suurimmassa osassa BMW:istä on org. sisäinen bensapumppu, joka voi syöttää n. 300 hv. Jos tarvitset lisää hv, suosittelemme päivittämään johonkin 500 hv:sta. bensa pumput. Linkin alareunassa mainitsemani bensapumput ovat uskomattoman helppoja asentaa, muista ostaa joustava bensaletku asennusta varten.

    Bensasuuttimille voimme suositella 668 cc:n suuttimia. suuttimet, jotka antavat tarpeeksi bensiiniä 120 hv:iin. per PCS. joka antaa n. 720 hv. 6 kpl. Ne ovat suuriohmisia suuttimia, joten niitä voidaan käyttää kaikentyyppisissä moottorin ohjauksissa. Ne ovat suuria ja saavat usein moottoriin paksun seoksen tyhjäkäynnillä ja ajettaessa osittaisella kuormituksella, joten niitä käytetään usein ajo- ja moottoriurheilussa. Jos haluat katuajoon sopivaa, voit käyttää 504 cc. suuttimet, jotka antavat tarpeeksi n. 540 hv. Molemmat suuttimet sopivat suoraan organisaatioon. BMW suutinsilta.

    Jos haluat säästää hieman BMW:si ohjelmoinnissa/sirun virittämisessä, voit ratkaise se käyttämällä säädettävää bensiinin paineensäädintä, joka säätää bensiinin painetta jyrkästi ahtopaineen noustessa. Alla linkitetyn säätimen avulla painetta voidaan säätää 14 x paineella - Se on paljon.

    Teholla 500+ hv. on suositeltavaa käyttää 10 mm. bensaletkut

    Polttoainepumppu - Valitse GSS340, GSS341, GSS342 tai sisäinen polttoainepumppu 700 hv:lle.

    Bensasuuttimet - 668cc . jos visuaalinen saastuminen ei ole vaatimus, jota on noudatettava.

    Polttoaineletku - Taipuisa polttoaineletku säiliön sisään asennettavaksi.

    Progressiivinen säädin – Säädä bensiinin painetta jyrkästi ylöspäin ahtopaineessa

    Säädettävä bensiinin paineensäädin - Asennetaan suoraan suutinsillalle


    Sytytysjärjestelmä - Sytytystulpat ja sytytyspuolat

    BMW:n alkuperäinen sytytysjärjestelmä on kohtuullisen järkevä. Sitä voidaan helposti käyttää jopa n. 1 bar latauspaine, sen jälkeen on paljon niitä, jotka "lyövät" sytytystulpat yhteen ja siten kipinällä ei ole niin kauas hypätä eikä se siksi puhalleta ulos sylinterikammion paksuudesta. Suosittelemme kuitenkin sytytyspuolan vaihtamista sinne noustessa, sillä mitä suurempi ja vahvempi kipinä sinulla on sytytystulpassa, sitä nopeammin ja nopeammin palaminen alkaa. Sytytyspuolaa vaihtamalla pystyt vähentämään epävakaan syttymisen ja palamisen mahdollisuutta ja siten myös sytytyspankkia.
    Muista myös vaihtaa kylmiin sytytystulppaan, jotta sytytystulpassa ei ole "hotspotia", joka voi luoda esisytytyksen, joka käynnistää palamisen.

    Turbo -sytytystulpat - Kylmät sytytystulpat moottoreille, joissa on ahtopaine

    Bosch TFSI sytytyspuolat - Todella vahva sytytys TODELLA hyvällä kipinällä

     

    Kannen tiiviste ja ARP-kantapultit - Jopa 1,1 baarin ahtopaine

    Voit ajaa ahtopaineella jopa n. 0,6 baarin latauspaine tavallisessa moottorissa. Voit käyttää 1,1 baarin ahtopainetta tavallisessa moottorissa, jossa on ARP-kantapultit ja leikkuurengaspään tiiviste tai Cometic-teräspään tiiviste. Itse suosin enimmäkseen leikkausrengaskannen tiivisteitä, koska teräskannen tiivisteet voivat joissain tapauksissa vuotaa, jos lohko ja sylinterinkansi eivät ole 100% suorat. Athena-leikkaustiivisteen avulla saatat olla onnekas, kun ei tarvitse höylätä lohkoa ja sylinterin kantaa, mutta se on suositeltavaa!
    Joillakin on myös ollut onnea käyttää enemmän ahtopainetta moottoriinsa vaihtamatta enempää, mutta en suosittele tätä, jos et ole valmis moottorin hajoamiseen.

    ARP-yläpultit - Vahvemmat yläpultit tarvitaan alkuperäisten venyessä.

    Cometic teräspään tiiviste - Sitä käytetään usein 2-3,5 mm:n välillä. teräspään tiivisteet.

    Wisecon teräspään tiiviste - Wiseco on tehnyt erittäin hyvän 2 mm. pään tiiviste BMW M50:lle edulliseen hintaan!

    Athena-leikkausrenkaan ylätiiviste - Valittaessa 2mm. koska se alentaa puristussuhdetta hieman.


    Pakoputki & Downpipe

    Ei ole tehty täydellisiä järjestelmiä, jotka vain kytkevät ja pelaavat yhdessä. Sinun on tehtävä oma syöksyputki, koska se on suhteellisen monimutkainen valmistaa, jotta se sopii sekä BMW E36:een että E46:een. Muista, että kun teet esim. syöksyputken, on tärkeää suojata se ennen asennusta, se pitää lämmön putken sisällä ja pitää moottoritilan kylmänä.

    GT 35 laippa - Jos haluat rakentaa oman syöksyputken, voit käyttää tätä laippaa

    Pakokaasu - Rakenna oma pakoputki, keskimmäinen ruukku, kattila, takakattila.

    Simons catback pakoputki - Todella hyvä ruostumaton pakoputki BMW:lle oikeaan hintaan

    Ruostumattomat putket - Jos rakennat pako- ja etuputket itse, voit käyttää ruostumattomia putkia.

    Y-kappale - Käytä syöksyputkesta alkuperäiseen pakokaasuun

    Mittatilaustyönä valmistettu pakoputki – Rakennamme pakoputken, joka sopii autoosi

    Powerwrap - Powerwrapin käyttö on erittäin suositeltavaa pitääksesi lämmön poissa moottoritilasta.

     

    Välijäähdytin ja välijäähdyttimen putki

    Välijäähdyttimen asentamiseen ja välijäähdyttimen putkien reitittämiseen on tyypillisesti runsaasti tilaa. Suosittelen hyvän kokoista välijäähdytintä. Valitse sellainen, joka sopii n. jonka kanssa sinun täytyy ajaa. Molemmat alla olevat välijäähdyttimet voidaan mukauttaa suhteellisen helposti BMW E36:een ja E46:een.

    Välijäähdytin 400 hv. - Tehokas välijäähdytin, joka on helppo asentaa BMW:hen

    Välijäähdytin 600 hv. - Super hyvä välijäähdytin, joka on kuitenkin hieman isompi ja vaatii vähän enemmän tilaa.

    Silikoniletkut – Löydä kaikki mitä tarvitset silikoniletkuihin

    Ruostumattomat putket – Etsi halpoja ruostumattomia putkia välijäähdytinputkien rakentamiseen

    Ruostumattomasta teräksestä valmistetut puristimet - Ruostumattomasta teräksestä valmistetut puristimet silikoniletkujen kiinnittämiseen

     

    Imuletku ja ilmansuodatin

    Turboahtimessa on oltava ilmaa silikoniputken ja ilmansuodattimen läpi. Suosittelen turboahtimeen 90 asteen silikonirivitystä, johon asennat sitten ilmansuodattimen. Jos valitset T3/T4-turbon, tarvitset 3" liitännän ja GT35- ja T70-turboihin 4" ilmansuodattimen ja silikoniletkun.

    Silikoniletkut - Löydä erikokoisia silikoniletkuja

    Ilmansuodatin - KN-ilmansuodatin, HKS-ilmansuodatin ja Apexi-ilmansuodatin

     

    Laadukas urheilukytkin ja kilpakytkin

    Kun olet vauhdissa BMW-autosi turbosarjalla, sinulla on oltava myös toinen kytkin. Alkuperäinen kytkentä kestää n. 300 hv. Siksi meillä on erittäin hyviä vaihtoehtoja kytkimen päivittämiseen. Voit mm. valitse kytkinsarja Sachsin suorituskyvystä, täältä saat kytkimen orgaanista materiaalia sekoitettuna sintermetaaliin, sen avulla voit irrottaa "normaalisti" - Eli missä se ei kestä yhtä kovaa kuin kilpakytkin, joka on valmistettu esim. 4 punk zintermetalista . Puhdas sintrausmetalli kestää kuitenkin jonkin verran enemmän tehoa. Ajan itse n. 500 hv. BMW:ssäni M20-moottorilla ja orgaanisella kytkimellä.

    Kilpa- ja urheilukytkin - Sachsin suorituskykyiset kytkimet todella hyvälaatuisia viritystä varten

    PMC Motorsport - Täältä löydät lähes kaiken voimansiirrollesi. Kytkin, vauhtipyörä ja adapteri, jos joudut ajamaan toisella vaihteistolla.

     

    Lämpökilpi - Pois moottoritilan kuumuudesta!

    Voimme vain suositella lämmön pitämistä loitolla moottoritilasta, mitä kylmempänä voit pitää moottorin jne. sitä enemmän tehoa ja kestävyyttä sinulla on moottorissa. Muun muassa. onko todella hyvä idea laittaa turbon korkki turboahtimen kuuman puolen päälle, se on lähellä konepeltiä eikä kaukana turbon imuaukosta. Powerwrap on erittäin hyvä idea käyttää syöksyputkessa, koska se istuu myös moottoritilassa yläosan jakotukin kanssa. Jos tarvitset jotain muuta suojattavaa, voit käyttää teippiä ja suojakäärettä.

    Turbokorkki - Turbo-aihio, joka on sijoitettu turboahtimen pakopuolen puolelle

    Heat Shield Tape - Teippi lämmön suojaamiseen, kiinnitä kylmä osa

    Heat Shield Cover Wrap - laita letkut, jotka nousevat kuumista osista

    Powerwrap - asennettu syöksyputkeen ja pakoputkeen

     

    Sirun viritys ja ohjelmoitava moottorin ohjaus

    BMW:tä viritettäessä on useita vaihtoehtoja, voit valita joko ohjelmoitavan moottorin ohjauksen tai sirun virityksen. Siruviritys voidaan valita projekteihin, joissa on esimerkiksi T3/T4 turboahtimet, koska alkuperäistä moottorin hallintaa ei voida ohjelmoida liian korkeille efekteille. Jos olet itse hyvä johdotuksessa ja moottoriohjauksen asentamisessa, voit käyttää Vemsin yleismoottoriohjainta. Saattaa olla hyvä idea käyttää jotakin halvalla valmistamistamme johtosarjoista. Vems on kuitenkin tehnyt myös plug and play -järjestelmän, joka on uskomattoman helppo asentaa - Suosittelen ehdottomasti.

    Ohjelmoitavan moottorin ohjauksen sisäänajo alkaa 6 000 NOK:sta

    Vems-moottorin ohjaus - Yleismoottorin ohjaus, joka on loistava ratkaisu, joka maksaa alkaen 5 100 NOK

    Johdinsarja - Johdinsarja yleiseen moottorin ohjaukseen

    Vems PNP - Plug and play -moottorin ohjaus BMW M50 -moottorille - Täydellinen ratkaisu n. 7500,-

    Alla näet kuvan sytytyslähdön asettamisesta BMW M50:ssä, jossa nokka-anturia ei ole asetettu. Se toimii "hukkaan potkulla". Jos haluat asentaa VEMS-moottoriohjaimen BMW-autoosi, myymme halvalla Config-tiedoston (setup) moottorin ohjaukseen, jotta pääset helposti alkuun ja käynnistät auton ilman ongelmia.

    Kun johdot on kytketty oikein, käynnistä moottori ja tarkista, että sylinteri 1 palaa n. "ylhäällä" (+-15 astetta) - Testaa sytytyspistoolilla. Ilman suutinta tulppa on asennettu.
    Jos se ei käynnisty yläreunasta, voit muuttaa sen käynnistymisajankohtaa painamalla "Shift ylös" tai "Vaihto alas"

     

    Tehostuspaineen säätö - Boostcontrol useilla vaiheilla

    Elektronisella latauspaineen ohjauksella voit ajaa useissa vaiheissa. Tuo on sinulla voi olla ohjelma, jossa ajetaan esim. 0,7 baarin ahtopaineella ja askel, jossa ajetaan 1,1 baarin ahtopaineella. Voit tehdä tämän useilla tavoilla. Jos ajat alkuperäisellä moottorinohjaimella, sinun on oltava jälkiasennettava elektroninen tehostimen säädin, ne on helppo asentaa ja asentaa. Mutta jos ajetaan esim. Vems-moottoripyöräohjaimella, niin lisävaruste on sisäänrakennettu laatikkoon ja ohjelmistoon ja saat sen ohjaamaan latauspainetta, tarvitset vain latauspaineventtiilin.

    Elektroninen latauspaineen ohjaus ja latauspaineventtiilit - Suosittelemme asennukseen Autogauge-tehosäädintä!

     

    Moottoriöljy - Muista, että lisäaine on todella hyvä idea

    Jos ajat kisaa tai vain tuoretta jokapäiväistä ajoa, suosittelemme hyvän, paksun moottoriöljyn käyttöä. Olemme rakentaneet monia turbomoottoreita ja olemme käyttäneet tässä yhteydessä 10w-60 öljyä. Tällaista viskositeettia käytetään, kun halutaan olla varma korkeasta voitelupaineesta myös moottorin ollessa kuuma. Onko moottorillasi ajettu monta kilometriä? voiko olla myös etua käyttää hieman paksumpaa moottoriöljyä, niin öljy ei valu niin helposti/pääsy läpi kohdasta, jossa moottori on kulunut. 10w-60 moottoriöljyä käytettäessä voi hieman menettää tehoa, koska öljy ei virtaa yhtä helposti, mutta tehohäviö ei ole suuri verrattuna öljyllä ajamiseen, jossa on varma öljynpaineesta ja voiteluvaikutuksesta. .
    Suosittelen myös vahvasti Dancon öljylisäaineen käyttöä (Tec2000) - Sitä käytetään kaadetaan moottoriöljyyn ja vaihteistoon. Se ei ole vain myyntitemppu! Kokeile vain tehdä muutama haku Googlessa ja huomaat, että se on todella tuote, joka toimii todella hyvin.

    Moottoriöljy - Löydä halpa moottoriöljymme ja vaihteistoöljymme erittäin edullisin hinnoin

    Öljynsuodatin - Öljyn voitelurenkaan optimointi korkeavirtausöljynsuodattimella

    10w-60 öljy - Moottoriöljy, joka on melko paksua moottorin ollessa lämmin

    Tec 2000 - Lisäaine, joka suojaa moottoria ja vaihteistoa aivan fantastisesti

     

    Öljynjäähdytys - Elektroninen hammaspyöräpumppu yksinkertaisella asennuksella

    BMW M50/M52 -moottorin öljynjäähdyttimelle ei yleensä ole kovin helppoa löytää halpaa ratkaisua, koska näitä moottoreita ei ole alun perin valmistettu öljynjäähdyttimellä. Voit kuitenkin käyttää M3-moottorin öljynjäähdytinkonsolia, mutta se maksaa melko vähän. Löysimme ratkaisun, joka on yksinkertainen ja helppo asentaa. Saat öljynjäähdytinsarjan, joka sisältää sähköisen öljypumpun (vaihdepumppu vaihtaa moottoriöljyn 2 kertaa minuutissa), vahvistetut öljyletkut, liittimet, öljynjäähdytin, työrele jne. Super cool setti halvalla rahalla.

    Sähköinen öljynjäähdytin - Öljynjäähdytin BMW M50/M52 jne. sopii käytettäväksi kaikissa malleissa.

     

    Moottorin osat - taotut männät, kiertokanget ja turbokamerat

    Tarvitsetko lisää hv? kuin 420 M50-moottorissa (max 350 hv vakio 52/M54), moottori on erotettava ja moottorissa on oltava taotut männät ja h-profiilin kiertokanget. Meillä on hyviä kokemuksia JE-männistä, Wiseco-männistä. Olemme löytäneet toimittajan, joka toimittaa todella hyviä kiertokankoja uskomattoman edullisin hinnoin, molempia saa 130mm. ja 135mm. kiertokangoille voimme ehdottomasti suositella SPA-pultteja, jotka ovat todella vahvoja ja pitävät vain.

    Jos haluat 2,8 litran kammen 2,5 litran lohkoon, voit käyttää 2,5 litran mäntiä ja 130 mm. kiertotangot.
    2,5 litran letkun pituus on 75 mm. ja 2,8 litraa on 84mm. - Ero 9 mm. eli 4,5 mm. jokainen pää. Joten puristus on hieman alhaisempi, jos et saa litteää lohkoa tai sylinterin kantaa.

    H-profiiliset kiertokanget - Yhdistimet ja pultit huippulaatua

    BMW K1 kiertokanget - Alkuperäiset kiertokanket K1:ltä huippulaatua

    Taotut männät – Löydä taotut männät BMW:lle ja muille automerkeille

    Turbo-nokka -akselit - BMW:n kilpa-nokka-akselit turbolla jopa 800 hv.

     

    Kuvat ja asennusohjeet

    Alla on pieni yleiskatsaus siitä, miltä turbosarja näyttää. Kuvassa on meidän GT35 turbo, yläasennussarja ja AN-liittimet / AN-letku öljynsyöttöä ja paluuta varten.

    Syöksyputki menee lähelle venttiilin kantta ja siksi voi olla edullista käyttää tehokäärettä syöksyputken ulkopinnalle sekä turbopeite turbon kuumalle puolelle. Jos tämä ei riitä, voit käyttää lämpösuojateippiä. Jos päätät tehdä syöksyputken itse, sinun on oltava tietoinen siitä, että sen on mentävä hyvin lähelle turbon jakotukkia, jotta se on paikallaan. Jälleen näet mukavan tavan tehdä öljyn tuloletku, AN-liittimet ja AN-letku.

     

    Yläasennusjakotukki on tehty todella hienosti, siinä ei ole paljoa liitoksia ja se on koneen taivutettu. Kaikkien putkien kokoonpano on 6 - 1 ja antaa todella hyvän virtauksen. Näet myös hukkaportin ulostulon, jossa on laippa sitä varten. Käytetään 40 tai 44 mm. hukkaportti.

    Muista käyttää hyviä pultteja ja lukkomuttereita / kuparimuttereita, kun asennat turboahtimen ja syöksyputken. Jos et käytä oikeita, se löysää turbon ja syöksyputken ja tiivisteet rikkoutuvat.

    Paluuputken on oltava öljytason yläpuolella. Olemme tehneet sen poraamalla 19 mm. reikä moottorilohkossa, hioa hieman sen ympärillä olevia valukappaleita, jotta nänni voi olla siellä ja leikkaa sitten 1/2" kierre. Tähän voit laittaa An-nippan (1/2" - AN10). Todella hyvä ja herkullinen tapa valmistaa.

    Sinisellä / punaisella AN-liittimillä valmistettu paluuputki - AN10, joka on n. 14,5 mm. vastalause. Se on oikean kokoinen öljyn palautukseen. Ei saa pienentää.

    Paluulinja alhaalta katsottuna, jossa on turboahdin ja jakotukki.

    Turboöljyä voi ottaa sieltä, missä öljykytkin sijaitsee. Meillä on sovitin, joka asetetaan niiden väliin, joissa on 1/8"-27 NPT-kierteellä varustettu ulostulo. Siellä on nippa (1/8"-27 NPT - AN4), jossa on AN4-letkuliitin, jossa on 180 asteen mutka. Kuten kuvasta näkyy, pitää olla hieman varovainen AN-liittimien kiristämisessä :) Niiden ympärille voi laittaa mustaa eristeteippiä kun kiristät niitä tai voit käyttää oikeita työkaluja, joita myös myymme.

     

    Turboahtimessa käytetään nippaa, joka sopii turboahtimeen (katso kumpaa kannattaa käyttää valitsemasi turbon kanssa) ja sitten voit käyttää 105 asteen AN4-kaarta.

    Alta näet, että siellä on n. 3 cm. BMW E46:n konepellille asti

    Alla näet BMW E36:n, joka on varustettu GT35-turbolla, yläasennuksella ja 44 mm:llä. hukkaportti.

    Kallistuskäyrällä näkyy, että se tekee 509 hv. ja 610 nm.

    Alla näet BMW E36:n M50B32-moottorilla. Latauspaine 0,7 bar.

    Tässä on T3T4-turbolla varustetun BMW:n tietesti suurella imusarjalla. Tämä koostumus tarjoaa nopean latauspaineen ja paljon vääntöä, mutta samalla paljon tehoa. Se toimii 0,7 baarin ahtopaineella.