Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Tanskan vahvin Citroen Saxo 416hv.

    Citroen Saxon virittäminen, kun se on todella hullua!

    Tanskan vahvin Citroen Saxo

    On ollut ilo seurata Janin Citroen Saxoa muutaman vuoden ajan - Sitä on jatkuvasti uusittu eikä hän saa tarpeeksi voimasta - Mietin, tuleeko hän koskaan tyytyväinen? :)

    Tilaa uutiskirje ja saat tarjouksia, alennuskoodeja ja viritysartikkeleita!

    Vuonna 2013 rakensin Vemin moottoriohjaimen Jan's Saxoon, se tehtiin uudella johtosarjalla, jotta kaikki oli uutta eikä tarvinnut pelätä moottoritilan huonoista johdotuksista. Autoon oli asennettu pienempi T25 turbo, joka antoi noin 235 hv. muistaakseni. Sen jälkeen siihen on asennettu isompi turbo, jotain GT2871:n kaltaista, jossa se sai taas ajettua - Täällä 260 hv.

    Viritetty citroen saxo 416 hv
    Kuten yllä olevasta kuvasta näet, se ei todellakaan ole auto, jonka luulisi olevan 416 hv. He olivat itse asiassa puhuneet moottorin heittämisestä Balingoon :)

    Kun Jan Frydendals Autosta soitti minulle tammikuun 2015 alussa, minun on myönnettävä, että minun piti kysyä pari kertaa, oliko se myös 2,7 baarin ahtopaine, jolla hän sanoi ajavansa - ja sitten ajattelin: hän on hullu ...! Mutta sovimme, että hänen pitäisi tulla säätämään se ja ajamaan kunnolla sisään rullaustielle. Sen jälkeen hänen oli peruttava perjantai, jonka olimme sopineet, koska sylinterinkansi oli mennyt rikki... Mutta ei mennyt kauaa, kun Jan oli asentanut uuden sylinterinkannen ja tuli paikalle torstaina 12. helmikuuta.

    Jan tulee Seelannista, joten matka on tietysti pitkä - Mutta uskomatonta, Jan ja hänen ajooppinsa tulevat Seelannista Saxossa - Kyllä - Ilman auton perävaunua! Mutta joimme kupin kahvia ja puhuimme hieman autosta, sitten kiinnitimme sen turvakaareen ja liitimme tietokoneen moottorinhallintaan. Minun on myönnettävä, että olin ja olen edelleen hieman yllättynyt siitä, että se pystyi ajamaan niin suurella ahtopaineella, koska moottorin hallintaa ei ole asetettu pystymään ajamaan niin suurella paineella. Sain tiedot korjattua ja pystyin rullaamaan niitä hieman. Sain nopeasti sytytyksen ja polttoaineen sopivaksi ja uudella asetuksella olin saanut sen käymään 2,3 baarin ahtopaineella - ja kun teimme siitä mittauksen, se teki huikeat 416,6 hv ja 497,4 nm. erittäin hienolla vaikutuskäyrällä - Se on siistiä!


    Tällä latauspaineella se luo pyörien luistamisen 3. vaihteella nopeudella 160-170 km/h. Se oli täällä varustettu isommalla T4-turbolla, jossa he ovat tehneet turbon jakotukin jne.

    Mutta Jan ei tietenkään ollut tyytyväinen, joten hän halusi nostaa painetta entisestään - Mutta tilanne on, että suuttimet olivat 92% käytössä ja sitten yksi vetoakselista alkoi mennä rikki, joten jouduimme pysähtymään tällä kertaa - Mutta se oli myös mielestäni todella hyvä tulos. Olen kuitenkin varma, että Jan tulee taas uudella ja isommalla turbolla, isommilla suuttimilla ja kaikella muulla mitä pitää tehdä, jotta siitä tulee vielä enemmän hv. On hauska nähdä hänet DHB:ssä, kun hän saapuu sinne!

    Turbosmart-latauspaineen säätö laitettiin, mutta se oli kytketty pois päältä, joten kello näytti vain latauspainetta - Käytimme Vemin moottorisäätimellä latauspainetta sähköisesti. Myös metanolin ruiskutusjärjestelmä, jossa on 500 hv:n suutin, on asennettu. 2,5 tuuman ruostumattomasta teräksestä valmistettu pakoputki on tehty keskipotilla ja takapotissa VUSS-venttiilillä erityisen hyvän virtauksen takaamiseksi . T3T4 turbo 480 hv. 38 mm. ulkoinen hukkaventtiili vapaalla pakoputkella. 630cc. bensasuuttimet ja 500hv. Wallbro tankissa oleva bensapumppu. Kotitekoinen imusarja universaalilla 70 mm. kaasua. Moottori on TU4JP5 1600cc. Wossner-taotuilla männillä ja PEC H-profiilin kiertokangeilla.


    Yllä näet kuvan Vemstunesta, jossa sen ahtopaine on 2,43 bar