Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    Terävä nokka-akseli

    Terävä nokka-akseli

    Kun päätät vaihtaa terävään nokkaan, on usein tarkoitus saada tehoa kierrosluvun yläosassa, mikä usein vaikuttaa vähemmän tehoon alaosassa. Moottorin toiminta-alue on usein noin 6000 kierrosta. Se voi olla esim. 900 kierrosta 6900 kierrokseen. Terävää nokkaa asennettaessa työalue voidaan siirtää esim. 2000-8000 kierrokseen. Täällä erittäin terävällä nokalla saa huonon tyhjäkäynnin sylinterin epävakaasta täytöstä ja huono vetolujuus 2000 kierroksen aikana. Mutta korkeilla kierroksilla sylinterin täyttö on suurempi ja saat enemmän tehoa. Hevosvoimat ovat palopaine X kierrosta per Kaivos.

    Nykyään monet moottorit on varustettu limittäin olevilla nokka-akseleilla, mikä tarkoittaa, että voit vaihtaa nokka-akseleita erittäin helposti ja nopeasti. Joissakin tapauksissa voi olla helpointa irrottaa moottori autosta. Tutki etukäteen, kuinka nokka-akselit irrotetaan autostasi.

    Jos vaihdat erittäin teräviin nokkiin, joissa on korkea nosto, sinun on tarkistettava, että venttiilin jousi ja venttiilinnostimet pysyvät korkeamman noston mukana. Venttiilin välyksen säätö on aina varmistettava nokka-akselia vaihdettaessa. Asenna aina uusi ketju tai jakohihna. Nokka-akselia ei saa asettaa "kuivaksi" - ts. että sen laakereissa on oltava runsaasti moottoriöljyä. Ennen kuin käynnistät moottorin, käännä moottoria muutama kierros räikkäavaimella. - Muista, että tämä tulee tehdä ilman sytytystulppia, jotta voit tarkistaa, onko venttiileille jne. tarpeeksi tilaa. Kun käännät moottoria, sen pitäisi käydä erittäin helposti. Anna moottorille ja nokka-akselille jonkin aikaa "kulua/sopiutua" toisiinsa.

    Lajitella jonkun mukaan
    Näyttö per sivu

    COMP-kamerat Työntöaisat Hi-Tech 5/16 7 400

    7955-16
    €283,19 sis. verot

    M20 - 2,0-2,7L - Nokka-akseli

    Urheilullinen nokka-akseli BMW M20 moottorille. Useita muunnelmia eri asteilla ja nostokorkeudella.
    Lähettäjä: €398,81 sis. verot

    M50 - 2,0-2,5-3,0 L 292°/272° - TURBO 700-800 hv.

    Tulo 292° / 112° / 11.8mm / 2.6mm @ TDC - Pakokaasu 272° / 118° / 11.5mm / 1.2mm @ TDC - Vakaa joutokäynti 1200 rpm.
    €1172,99 sis. verot

    M52TU/M54 2.0-2.8L 24V - pakopuolen nokka-akseli

    Suorituskykyinen tie-nokka-akseli BMW M52TU/M54 -moottorille.
    €720,55 sis. verot