Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    BMW E30 M20B27 turbo

    BMW E30 M20B27 turbo

    Tämä on oma sivuprojektini, jonka parissa työskentelen hieman, se ei todellakaan mene tielle, koska sitä rakennetaan jatkuvasti uudelleen - Jotta se olisi nopeampaa. ;) Ostin auton jouluna 2012 ja keväällä 2013 se maalattiin niin, että se oli katsomisen arvoinen.

    Se oli käynnissä Megasquirt, kun sain sen. Se korvattiin liian nopeasti Vemsin moottoriohjaimella ja uudella johdotussarjalla .
    Ajaminen:
    T3/T4 turbo 400 hv asti .
    Leikkaustiiviste 2mm.
    Todella hyvään voitelurenkaaseen ja öljynpaineeseen käytän Sunoco 10w60 öljyä ja Danco öljyä Tec2000

    Toimii 325 hv:lla. Kesällä 2013 kävin DHB:ssä ja matkalla Rudskogenin moottorikeskukseen Norjaan - Super cool. Voidaan suositella kaikille. :) Innostuin kuitenkin vähän liikaa ja minulla oli taas vähän vaikeuksia pitää kiinni - Tästä seurasi 21 minuuttia täyskaasua radalla ja aivan liian kuumaa öljyä. :) Joten kun pääsin kotiin, moottori ei ollut kovin hyvä.. ;)

    Siitä tuli uusi 325 sylinterinkansi ylisuurilla venttiileillä, portti ja 100 % kunnossa, sekä uusi 2,7 litran ETA-moottori.

    En ollut ylpeä alkuperäisestä imusarjasta - Joten aloitin muuntamisen Jenvey-kaasuläppäkappaleisiin ja erityisesti valmistettuun syöttökammioon. Se oli erittäin suuri projekti, joka kesti n. 14 päivää täysipäiväisesti. Mutta alta näet tuloksen.

    Yllä näet supermukavan V-nauhakokoonpanon ruostumattomista putkista tehtyyn alumiinisuunnitukseen. Erityisesti valmistettu CNC-sorvilla

    Järjestelmä, jossa on vaimennuskotelot ja sisällä CNC-sorvatut suppilot, toimii täydellisesti!

    375 hv:lla olin kiekossa ja ajoin 402m., jossa ajoin 13.373sek ja aloitusnopeudeksi 179.6 km/h.

    Uudelleenrakentamisen ja moottorin ohjauksen säädön jälkeen se käy 375 hv:lla. ja mukava vääntömomentti, se johtaa vaihteiston rikkoutumiseen ja uusi on asennettava, siitä tulee 525 TDS vaihteisto kardaanilla E36 328I - Early mallista. Siinä on hieman pienempi vaihteisto, mutta se sopii hyvin 402 metriin, sillä sen huippunopeus on n. 235 km. 5 vaihteella.

    Tulee tällä hetkellä haluan ajaa Boost in Gearilla (eli voin määrittää, kuinka suurella latauspaineella se ajaa kaikilla vaihteilla), koska voin sitten välttää pyörän liiallisen pyörimisen 1. ja 2. vaihteella 402 metrillä.

    Voidaksesi lisätä vaihteita, sinulla on oltava nopeussyöte pyöristä, jotka eivät vedä. Tässä olen käyttänyt vasemman etupyörän ABS-signaalia. Signaalissa oli kuitenkin alussa ongelmia. Mutta se johtui siitä, että se oli vanha ja ruosteinen, joten se piti puhdistaa. Pyörästä tuleva signaali on induktiivinen signaali, joten se on muutettava digitaaliseksi. Sinne asennetaan pieni moduuli ennen kuin se menee moottorin ohjaukseen. Sen jälkeen voit kalibroida kuinka nopeasti auto ajaa eri vaihteilla ja kierroksilla - ja siten ohjausyksikkö voi laskea millä vaihteella se ajaa.

    Olen tällä hetkellä (09-09-14) sai sen toimimaan kahdella eri latauspaineella. Noin 1 baari alhaisella latauspaineella ja 1,3 baaria korkealla latauspaineella. Se antaa 355 hv. ja 401 hv.
    Mietin, helpottaako tämä sen pitämistä 1. ja 2. vaihteella?

    Huomionarvoinen asia on, että kun sitä ajetaan latauspaineen ohjauksella, latauspaine tulee hieman aikaisemmin ja antaa enemmän vaikutusta. Näet, että punaisella ruusulla se on korkeammalla nopeammin kuin musta. Tämä johtuu siitä, että toimilaitteeseen ei kohdistu painetta, jota sitten pyydetään pitämään jäteluukku kokonaan suljettuna ja puolaa latauspaineen johonkin ennen!


    Päivitys 18.9.2014

    AEM-sytytys/sytytyspuolojen asennus

    Johdinsarjassani oli ongelmia, enkä saanut Wheelspeed-anturia toimimaan kunnolla. Siksi hänellä oli kauha päällä ja saattoi todeta, että se oli melua. Siksi tilattiin 6 kpl. AEM kotisytytyspuolat, joissa on sisäänrakennettu loppuvaihe, jotta sieltä ei pääse laatikkoon melua. Ne asennettiin alkuperäiseen venttiilikanteen, joten tarvittiin vain hyvin pieniä sytytyskaapeleita. Asennuksen jälkeen kierrosluvun syöttö toimii täydellisesti. Alta näet kuvia asennuksesta.

    Kuten alla olevasta kuvasta näkyy, en ole vielä siirtänyt tyhjiönjakajaa, joten se näyttää erityisen sotkuiselta.

    Näihin sytytyspuoloihin on asennettava uskomaton määrä johtoja - 5 johtoa kussakin. Sen tarkoituksena on ohjata tämä induktiojännite alaspäin moottorin ohjauksesta.

    Lopputuloksena se näytti tältä. Ompele se näyttää erittäin herkulliselta ja tyylikkäältä, kun siellä on vain se, mitä tarvitaan. Lisäksi olen siirtänyt alipainejakajan alas erikoisvalmisteisen imusarjan alle.

    Boost in Gear toimii täydellisesti!!

    Näin... Nyt se toimii vihdoin vaihteiston teholla - ja jos olet hullu, sillä on hienoa ajaa!

    Nyt kun minulla ei ole ongelmia melun kanssa, pyöränopeus toimii täydellisesti. Tämä on merkinnyt sitä, että vain moottorinhallinnan asetukset piti tehdä uudelleen. Olen tehnyt taulukon halutuista latauspaineista kaikissa vaihteissa ja sitten kuinka paljon 3-tieventtiilin pitäisi toimia.

    Alta näet kuinka ohjaan latauspainetta boostventtiilillä - Kaikki tapahtuu elektronisesti Vemsin moottoriohjaimen kautta. Kaikissa taulukoissa ei kuitenkaan normaalisti ole 100 %, vaan se johtuu siitä, että hukkaportti toimii eri tavalla. Moottorin hallinta voi kuitenkin kääntää itse venttiilin alas, jos latauspaine ylittää "tavoite"-asetukseni.

    Alta näet, mikä ahtopaine moottorin ohjauksen on pyrittävä saavuttamaan - eli 1,1 baaria 1. ja 2. vaihteella ja sitten 1,36 baaria kaikilla muilla vaihteilla.

    Toimii siis kaiken kaikkiaan täydellisesti. Se ei pyöritä pyöriä 2. vaihteella, joten olisin halunnut päästä ulos hieman nopeammin.

    Uudet Toyo R888 slick renkaat asennettu

    Paremman pidon saamiseksi päätin tilata uudet renkaat kotiin, valinta osui supertutun slick-renkaaseen - Toyo R888, halpa slick-rengas, jota joutuu käyttämään myös maantiellä Tanskassa . Koska olin juuri asentanut renkaan, se piti tietysti testata, en ole koskaan aikaisemmin ajanut slick-renkailla - Joten olin itse asiassa hieman pettynyt, koska olin odottanut niiden vain pitävän todella hyvin. - ja he tekevät myös! Olisi pitänyt vain lämmittää ne todella hyvin ja ajaa niitä vähän enemmän, koska on kuin ne olisi vain ajettava ensimmäistä kertaa.

    No nyt sain vaihteiston toimimaan, joten se toimii vain 0,9 baarilla 1. ja 2. vaihteella ja n. 340 hv. silloin se ei pyöritä pyöriä 2. vaihteella, vaan 400 hv:iin ja 470 nm:iin. Joten se ei aivan riitä, kun käytät sitä vain 402 metriin. Se riittää pariin ilmapallorenkaaseen ensi vuonna. :P

    Toivottavasti videota tulee ja voin katsoa sen viikonlopun jälkeen.. :)

    Löydä lisää hienoja ja mielenkiintoisia oppaita ja artikkeleita autojen virittämiseen

    Katso, mitä osia meillä on BMW:n viritykseen.