Hae
var returnUrl = webHelper.GetRawUrl(Context.Request);
All Categories
    Menu Close

    VAG 1.8 / 2.0 TSI - Viritysopas

    VAG 1.8 / 2.0 TSI - Viritysopas

    Harjoittelupaikat ja niihin liittyvät vaatimukset ja suositukset. Huomautus:
    ● Kaikki virittimet eivät käytä samaa määritelmää eri viritysvaiheille.
    ● Määritetyt palvelut voivat vaihdella autosta toiseen, rullakentästä toiseen ja osien käyttötarkoitukseen ja - erityisesti - ECU:n virityksen mukaan.
    ● On suositeltavaa noudattaa eri vaiheiden vähimmäisvaatimuksia, muuten moottorin vaurioitumisvaara kasvaa merkittävästi.

     

    Vaihe 0, 210 hv / 335 Nm, 98+ lokakuu (ilmoitettu 192 hv / 320 Nm)
    ● Vakioauto

     

    Vaihe 1, 244 Hp / 375 Nm, 98+ okt Min. vaatimukset:
    ● ECU:n viritys

    Suositus:
    ● Välijäähdytin

     

    Vaihe 2, 265 hv / 430 NM, 98+ lokakuu Kaivos. vaatimukset:
    ● Kaikki min. vaatimukset vaiheesta 1
    ● Downpipe urheilukatalyytillä
    ● Välijäähdytin

     

    Suositus:
    ● Cat-back pakokaasu (voi olla tarpeen ilmoitetun suorituskyvyn saavuttamiseksi)
    ● Urheilukytkin (Voi olla tarpeen, koska vakiokytkin voi kestää vain 400 Nm:n vääntömomentin).
    ● Urheiluilmansuodatin ja/tai imuaukko (voi olla tarpeen ilmoitetun suorituskyvyn saavuttamiseksi).

    ● Vaihtoventtiili (voi olla tarpeen, koska vakioventtiili ei aina pidä turbon painetta)

     

    Vaihe 3 IS20: 315 Hp / 445 Nm, 98+ lokakuu / IS38: 350 Hp / 460 Nm, 98 lokakuu Min. vaatimukset:
    ● Kaikki min. vaatimukset vaiheesta 1 + 2
    ● IS20 tai IS38 Turbo (+uudet tiivisteet)
    ● Kylmempiä sytytystulppia.
    ● Sytytyspuolat, esim. Golf GTI:ltä / Golf R:ltä

     

    Suositus:
    ● Cat-back pakokaasu (voi olla tarpeen määritetyn suorituskyvyn saavuttamiseksi.
    ● Urheilukytkin (Voi olla tarpeen, koska vakiokytkin voi kestää vain 400 Nm:n vääntömomentin).
    ● Urheiluilmansuodatin ja/tai imuaukko (voi olla tarpeen ilmoitetun suorituskyvyn saavuttamiseksi)
    ● Vaihtoventtiili (voi olla tarpeen, koska vakioventtiili ei aina pidä turbon painetta)

     

    Kommentit:
    ● IS20: Kaapeleita hukkaportille on jatkettava n. 10 cm, koska IS20:n jäteportti on sijoitettu eri tavalla.

     

    Osat päivitystä varten. Alla on esimerkkejä osista, joiden pitäisi sopia kilpailijoille tai virittimille, jotka tarjoavat ECU-viritystä.

    TÄRKEÄ:
    ● Tarkista ennen ostamista, että osat ovat oikeat. Tässä luettelossa voi olla virheitä, linkit voivat muuttua ja toimittajat voivat myös muuttaa tuotteitaan.
    ● Alla olevaa luetteloa EI pidä pitää suosituksena määrätyistä osista tai yrityksistä. Se on vain luettelo mahdollisista vaihtoehdoista.

     

    ECU:n viritys : Moottorin hallintaohjelmiston muuttaminen siten, että se hyödyntää/sopeuttaa moottorissa vaihdettuja osia. Ecu voi sisältää jopa 2 miljoonaa euroa. ohjelmarivejä ja tuhansia taulukoita, jotka määrittävät kuinka moottoria (ja autoa kokonaisuudessaan) tulee ohjata eri tilanteissa. Tämä on tärkein yksittäinen osa ja vaikein osa auton viritystä. Ei-ammattimainen ja taitava viritäjä voi parhaimmillaan muuttaa ohjelmiston niin, että auto ei toimi optimaalisesti. Pahimmassa tapauksessa viritin voi tuhota moottorin ja todennäköisesti myös muita auton osia.

    Kaiken kaikkiaan suoritetaan kaksi erilaista viritystä:

    mukautettu :
    ● Viritys on sovitettu tietyn auton ja asennettujen osien mukaan.
    ● Viritys tehdään usein paikallisesti, samalla kun autoa testataan vierivällä kentällä.
    ● Viritys perustuu useimmiten perusohjelmistoon, jota säädetään sen mukaan viritystä. Perusohjelmistoa kehittävät yritykset kehittävät usein ohjelmistoja monille automerkeille ja -malleille.
    ● Virityksen laatu riippuu virityksen suorittavan paikallisen virittimen taidoista ja perusohjelmiston laadusta.
    ● Ne, jotka valitsevat tämän tyyppisen virityksen, tekevät niin usein kahdesta syystä: ○ Usko siihen, että Custom viritys hyödyntää paremmin tiettyä autoa ja siihen asennettuja osia ja antaa lopulta paremman tuloksen. ○ "Ei mukautettua" viritystä ei ole kehitetty heidän haluamaansa viritykseen. Se voi olla esimerkiksi erityinen turboahdin.

    ● Stage3 https://stage3.dk/seat/

     

     

     

    Ei mukautettua:
    ● Viritys on täysin kehitetty - usein suurten viritysyritysten toimesta - tiettyä automallia ja moottoria varten. Yritykset ovat usein erikoistuneet yhden tai muutaman automerkin virittämiseen. Esimerkiksi VAG (VW, Audi, Skoda, SEAT).
    ● Tiedosto on kehitetty kullekin Vaiheelle ja yrityksen kullekin vaiheelle määrittelemät vähimmäisvaatimukset.
    ● Jotkut näistä viritysyrityksistä kirjoittavat, että itse auton ECU voi ottaa huomioon ja hyödyntää pieniä muutoksia, kuten päivitetyn pakokaasun ja imuaukon asentamisen.
    ● Virityksen laatu on yleensä korkealla tasolla, sillä yritykset käyttävät usein paljon kehitysresursseja tietyn automallin ja moottorin virityksen kehittämiseen.
    ● Ne, jotka valitsevat tämän tyyppisen virityksen, tekevät niin usein kahdesta syystä: ○ Mielenrauha tietää, että suuri yritys on kehittänyt virityksen täysin. ○ Luota siihen, että viritys antaa lopulta parhaan tuloksen.

    ● Stage3 https://stage3.dk/seat/

     

    Välijäähdytin:
    /intercooler-til-vw-polo-gti-audi-a1

    Imu:

    Turbon vaihtoventtiili :
    /forge-tsi-blow-off-ventil

    Pakokaasu:

    turbo:
    ● IHI IS20: /is20-06k145874l

    Kytkin:

    Sytytyspuolat:

    Sytytystulpat:

    Jarrut:

    Huomautus:
    ● Auton takuu voi raueta kokonaan/osittain heti, kun auto on viritetty.
    ● Auton vaihtaminen voi aiheuttaa sen, että se ei näy.
    ● Auton virittäminen voi olla laitonta.
    ● Virityksen aikana autoa työnnetään pidemmälle kuin valmistaja on ilmoittanut auton kestävän. Mitä enemmän autoa työnnetään, sitä suurempi on sen rikkoontumisriski.
    ● Ja on varmasti monia muitakin vaivoja, joihin voit vaikuttaa kuin tässä luettelossa mainitut.